espa
logo
kraniotis logistika

11/02/2022

Άδεια λειτουργίας καταστήματος

Τα τελευταία δύο χρόνια άλλαξε ο τρόπος έκδοσης των αδειών λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ο επιχειρηματίας πλέον γνωστοποιεί τη δραστηριότητα του στον Δήμο μέσα από την ιστοσελίδα www.notifybusiness.gov.gr και μπορεί να λειτουργήσει αμέσως το κατάστημά του.

Ετσι με τη «γνωστοποίηση» μπορεί να έχει απλοποιηθεί η διαδικασία, αλλά τα πράγματα δεν είναι και τόσο άπλα, γιατί η ευθύνη ανήκει πλέον στον επιχειρηματία, ο οποίος θα πρέπει να είναι βέβαιος ότι η επιχείρησή του πληροί τις πολεοδομικές, υγειονομικές, πυροσβεστικές και άλλες διατάξεις. Σε περίπτωση που η διαδικασία γίνει με λάθη ή με ελλείψεις ή αν δεν υπάρχουν όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα και στοιχεία στην επιχείρηση, ο επιχειρηματίας θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμα ή να αλλάξει το κατάστημα εν μέσω λειτουργίας του ή ακόμα και να το κλείσει.

Επομένως, ο επιχειρηματίας, για να είναι σίγουρος για τη νομιμότητα της επιχείρησής του, θα πρέπει πριν ξεκινήσει τη λειτουργία της να απευθυνθεί σε μηχανικό, ο οποίος γνωρίζει τη νομοθεσία σχετικά με τις άδειες λειτουργίας των επιχειρήσεων και θα τον βοηθήσει να βρει τον κατάλληλο χώρο και «να στήσει» μια νόμιμη επιχείρηση, αποφεύγοντας μελλοντικά προβλήματα και μπλεξίματα με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Τα βήματα για την ίδρυση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι:

ΒΗΜΑ 1ο Διερεύνηση στην Υπηρεσία Δόμησης (Πολεοδομία) αν επιτρέπεται από τις χρήσεις γης, στο χώρο αυτό η ίδρυση του συγκεκριμένου καταστήματος (π.χ. εστιατορίου, εργαστηρίου κ.τ.λ.).

ΒΗΜΑ 2ο Υποβολή στον Δήμο ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Στην αίτηση δηλώνεται ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, το είδος του καταστήματος και η δραστηριότητα της επιχείρησης.

Στην αίτηση αναγράφεται λεπτομερώς η διεύθυνση της επιχείρησης (οδός -αριθμός - περιοχή) και επισυνάπτεται τοπογραφικό σκαρίφημα ή χάρτης google, που φαίνεται η ακριβής θέση της υπό εγκατάστασης επιχείρησης.

Εάν το κατάστημα είναι σε πολυκατοικία:

α) μαζί με την αίτηση υποβάλλεται στον Δήμο ο κανονισμός της πολυκατοικίας ότι δεν απαγορεύεται το είδος της επιχείρησής του,

β) ελλείψει κανονισμού υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ότι δεν υφίσταται κανονισμός πολυκατοικίας.

Ο Δήμος υποχρεούται να εκδώσει τη βεβαίωση εντός δεκαπέντε ημερών. Σε περίπτωση απόρριψης, πρέπει να αιτιολογείται λεπτομερώς. Η βεβαίωση ισχύει για πέντε μήνες.

ΒΗΜΑ 3ο Διαμόρφωση καταστήματος

Μετά την έκδοση της βεβαίωσης από τον Δήμο ο επιχειρηματίας σε συνεργασία με το μηχανικό θα πρέπει να διαμορφώσει κατάλληλα τους απαιτούμενους χώρους, αφού εκδώσει ΑΔΕΙΑ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ, όπου αυτό απαιτείται.

ΒΗΜΑ 4ο Εναρξη λειτουργίας επιχείρησης

Μόλις είναι έτοιμη η επιχειρηση και πριν τη λειτουργίας της:

α) Γίνεται η έναρξη της επιχείρησης στην Εφορία και παίρνει κωδικούς δραστηριότητας (ΚΑΔ).

β) Πληρώνει ο επιχειρηματίας το αντίστοιχο παράβολο στην Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου.

γ) Παίρνει ο επιχειρηματίας από την Ταμειακή Υπηρεσία βεβαίωση περί μη οφειλής στον Δήμο (δημοτική ενημερότητα).

ΒΗΜΑ 5ο Γνωστοποίηση στον Δήμο

Ο ενδιαφερόμενος σε συνεργασία με τον μηχανικό του μπαίνει με τους κωδικούς του taxis και γνωστοποιεί τη δραστηριότητά του στον Δήμο μέσα από την ιστοσελίδα www.notifybusiness.gov.gr.  Είναι απαραίτητος ο μηχανικός στη γνωστοποίηση γιατί το σύστημα ζητά τη συμπλήρωση στοιχείων της επιχείρησης, όπως τη θέση, τους ΚΑΔ, την οικοδομική άδεια, το εμβαδόν, τον θεωρητικό πληθυσμό, τον συντελεστή μεγέθους, αν θα αναπτύσσει τραπεζοκαθίσματα ή όχι, αν θα κάνει χρήση μουσικής, τον αριθμό πρωτοκόλλου της ανωτέρω βεβαίωσης τον αριθμό παράβολου κ.τ.λ.

© 2023 kraniotis.gr all rights reserved
chevron-downmenu-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram